Jom Kenali Anak Kedua...


ANAK MANJA MAK
Sebab apa- apa pun mesti dia akan diutamakan oleh mak. apa2 pon sikit2 mak!

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yang paling ketegaq .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..

TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..

SETIA
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…

HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi..suma nak menang jew..ada jew hujah dia nak menang..

HATI

No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga…cepat sangat terasa tapi cepat lembut balik...SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka

BERDIKARI
very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..Tapi  mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..

ARAHAN
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri

PEMAAF &  CARING
tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah


Aku anak no 2 so aku rasa suma ni macam betul ja..hoho sapa anak no 2 jugak kat cni?????


4 comments:

  1. saya ank nombor 4....so saya baikkan....hak3

    ReplyDelete
  2. saya anak no 2..memang sama la..hehe

    ReplyDelete